vineri, 14 august 2009

Cum sa folosesti functiile auxiliare de pe tastele de la laptop

Ti-ai cumparat un laptop si nu ai mai avut pana acum unul?
Ai probleme in a folosi tastatura la intregul ei potential?
Atunci inseamna ca ai probleme cu folosirea functiilor auxiliare asociate anumitor taste.
Sunt unele taste de pe laptop care au pe langa insemnele normale si niste insemne scrise cu alta culoare sau inconjurate de un patrat.

Ca sa folositi tastele respective pentru functiile auxiliare aceasta tasta va este de mare folos:


Se numeste FN Key adica tasta pentru functii (asa ar fi o traducere buna)

Cand o tineti apasata in loc de functia normala pe care o are o tasta are functia auxiliara (daca este insemnata pe ea, daca nu are functia normala).

Numai bine.

10 comentarii :

dan spunea...

Cam "subtire"explicatia !

Anonim spunea...

mai interesant ar fi sa ne spui cum putem schimba functiile acetora,adica functia auxiliara sa devina normala iar cea normala auxiliara.

Raducan spunea...

Nu vad rostul cerintei tale.
Spre exemplu la laptopul meu am functiile auxiliare de nivel luminozitate ecran pe F4 si F5 si ca tot omul mai navighez pe internet si am nevoie sa dau un refresh la pagina si apas F5. Daca as inversa functiile la taste ar insemna sa imi creasca luminozitatea la ecran (ceea ce e o tampenie).
Asta e un caz bun dar sunt laptopuri care au functii auxiliare si pe sageti.
Nu cred ca are rost sa dau exemple cum se va modifica modul de folosire in cazul acesta la acea tastatura daca schimbi functiile intre ele.
Daca am inteles bine cerinta ta nu are nici un rost vizibil.
Daca am inteles eu gresit te rog sa revii cu lamuriri.

Si ca raspuns on topic nu stiu cum s-ar putea face.

Mircea spunea...

Help me please!!
Cum rezolv urmatoarea problema:
tastele de la tastatura mea au ramas blocate pe "fn", adica in loc de 0 apare butonul alocat acelei taste+FN si tot asa...cum fac sa dau inapoi efectul?

Mircea spunea...

PS:
si nici touch-pad-ul nu mai functioneaza fara FN

Raducan spunea...

Si ca sa faci sa apara 0 apesi pe FN? Sau nu poti nicicum sa faci sa apara 0?
S-ar putea sa iti fi ramas tasta FN "apasata" adica ea sa realizeze contact dar butonul sa fie ridicat.
Asta poate fi posibil daca ai varsat suc sau ceva lichid pe tastatura sau daca s-a acumulat praf.
Prima abordare ar fi sa dai restart la calculator.
Daca nici asa nu merge, incearca sa apesi de cateva ori mai tare pe tasta FN poate isi va da drumu la contact.
Alta solutie ar fi sa iti cumperi un spray pentru curatarea tastaturii si sa-l folosesti pe zona aia cu FN Key-ul.

Si daca nici asa nu isi da drumul eu as incerca sa desfac tastatura, sa scot mufa apoi sa o pun la loc, si sa pun la loc tastatura (asa am rezolvat un laptop la care nu ii mergea tastatura numai pe sarite - adica doar cand vroia). Nu te-as sfatui sa faci lucrul asta daca nu ai mai facut vreodata deoarece este foarte sensibila mufa tastaturii si suportul de pe placa de baza si se rupe repede (am patit si acest lucru).
Sper sa rezolvi cumva problema si daca ai rezolvat altfel spune si aici pentru altii care se vor confrunta cu aceeasi problema.

O seara placuta si bafta.

alexis spunea...

Cum bi zis mai sus, eu am leptop din anglia si am functie normala: luminozitbte +, luminozitate -, marire ecran, play, stop, mute, etc...si functie auxiliare: f1,f2,f3,f4,f5,f6,etc....si bm nevoie sa le inversez pt k ma joc jocuri care trebuie sa folosesc f1,f2,f3 , adica sa stau sa tot apas pe FN, sti cumva cum pot sa le schimb intre ele, am tot cautat programe dar niciun rezultat...mersi

alexis spunea...

Cum ai zis mai sus, eu am leptop din anglia si am functie normala: luminozitbte +, luminozitate -, marire ecran, play, stop, mute, etc...si functie auxiliare: f1,f2,f3,f4,f5,f6,etc....si bm nevoie sa le inversez pt k ma joc jocuri care trebuie sa folosesc f1,f2,f3 , adica sa stau sa tot apas pe FN, sti cumva cum pot sa le schimb intre ele, am tot cautat programe dar niciun rezultat...mersi

Raducan spunea...

alexis, eu nu te pot ajuta in aceasta situatie. Dar poate apare un alt cititor care gaseste o solutie si o impartaseste si cu noi.

Unknown spunea...

mane tu sti cum pot face la laptop f 11 sa faca luminozitatea mai mica si f 12 sa se faca mai mare?